dimecres, 27 d’abril del 2011

Embolica que faràs cabdell, la picaeta m'ha arribat al cor...

No sé a on agarrar-me, no sé cap a on mirar, de veritat estic perdut, molt perdut... Qui puc ser jo per a que em puguen “invitar” a alguna cosa, però preferiblement a una “picaeta”?

Jo que sóc un fidel botant de la candidatura que es presenta el dissabte a la Casa de la Cultura de les Coves, i em quedaré sense “picaeta”, (encara bo que em vaig colar, fent-me el suec, a la de JNP de l’altre dissabte i em vaig afartar), perquè si no, no sé com fer-ho. Com no sóc de la cassola, no suco res; el millor exemple l’altre dia, que em vaig apuntar tot il·lusionat als autobusos del PP per a veure “l’aeroport de les persones” que tenim ací, i també la “picaeta” (per a que negar-ho), que sí que n’hi havia, estava tant lluny de mi, i tan prop dels de la cassola, que no em va arribar ni l’olor, però sí moltes empentes, i la veritat per a un fidel com jo, això no m’ho meresc! Per altra banda, com no sóc de Romania o països els habitants dels quals poden votar, a mi no em conviden a les festetes privades que els munta eixe partit; i com no sóc jove, no em paguen (una vegada o dos a tot estirar) l’autobús de la marxa. I jo que no me’n perdo una, que sóc fidel fins a la medul·la, quan va pujar, ara farà una mesada aquell home fort de Castelló, ens va dir que ací en este poble érem molt rics, que no li demanàvem res, que ell el que no es quedava en eixe poble del Pla de l’Arc, i sobrava, podia repartir-nos-ho entre tots els altres com a bons germans, si li fèiem cas, clar! I jo m’ho vaig creure, per això ara no m’ho puc acabar, perquè si diu que tenim diners, i si no, ens en dóna eixe senyor fort de Castelló, per què no una “picaeta”?
M’ho llisc i no m’ho acabo, la invitació, encara que amb faltes d’ortografia, haurà costat la seua pasta, molt mona! I me la torno a llegir amb sentiment i tot, i no acabo d’entendre això de la situació socioeconòmica del poble que no permet la “picaeta”, però la “picaeta” no l’hem de pagar el PP? No és la nostra festa? Què collons té a veure eixa situació que s’han tret de la màniga com els mags, per a no fer “picaeta”?  Això que ens van dir que si guanyaven les eleccions ens pagarien dos dies de bous! Bo, però... jo tampoc sóc torero!
Mira, mira que això de la “picaeta” m’ha arribat molt fondo, i si me s’inflen els pebrots, per a escoltar les mateixes coses de sempre, que no hem de pagar els impostos a l’Ajuntament, que el nostre PP ens ho farà tot de gratis (com això ja ho tinc clar que serà aixina), que nosaltres acabarem amb l’atur (també ho tinc clar que serà aixina i ràpidament), que tota la culpa de tot la té Zapatero i Jacobo, que nosaltres acabarem amb la corrupció dels altres, perquè nosaltres no en tenim (que és mania que ens tenen), que som els millors perquè vivim sempre al poble (bo, una de la llista viu a Catalunya, i molts són nouvinguts, però tot li ho hem de passar al nostre líder, ja que si no li volem fer costat a la llista els pesos pesats del PP de les Coves),... i alguna altra coseta que eixirà, si s’arriba a omplir la Casa de la Cultura, dues-centes cinquanta persones donen molta calor, i si no me queda “butaca”... plantat i sense “picaeta”, des d’ací li ho dic, que tingueu sort, que jo no aniré si no hi ha “picaeta”.
Ah! Felicitats per honorar tan bé el Nostre Crist del Calvari el divendres sant passat. Tot el poble de les Coves ens l’estimem molt i li tenim molta devoció, i una senyora covarxina, molt gran, amb qui ho vaig parlar em va dir que no és la grossària del ciri que portes, o el lloc de la processó on vas, ni les flors que li portes,... és la grandària de l’amor que te tens a tu mateixa el que et dóna forces per a poder amar veritablement els altres i això honora i justifica la devoció al Sant Crist del Calvari de les Coves.